Ako sa zdravo stravovať: Čím menej, tým lepšie!

V tomto článku si popíšeme 8 princípov ako sa zdravo stravovať. Dnes sa častejšie stretávame s tým, že ľudia ochorejú z prejedania sa, jedia 5-10 krát viac ako je potrebné. Ide však len o návyk, ktorý sa dá zmeniť. Ako hovoril Hippokrates: “Ak si odišiel od stola s pocitom hladu, najedol si sa, ak však cítiš, že si sa dobre najedol, otrávil si sa.

ako sa zdravo stravovať

Žalúdok má schopnosť sa rozťahovať a pri jeho nadmernom zväčšení často pociťujeme väčší hlad. Preto je najlepším spôsobom jesť pomalšie a dôkladne prežúvať.  Nechajte žalúdku čas „si uvedomiť“, že je plný.

Ani na výchovu detí neexistuje ten správny návod. Tak isto aj pri stravovaní nie sú univerzálne tabuľky pre stanovenie jedálnička pre každého.

Maminky sa často sťažujú na zopár kilogramov navyše po tehotenstve. Mať pár kíl navyše po tehotenstve je prirodzené. Len ako sa ich zbavíme natrvalo bez krutých diét a jojo efektu? Existuje len jediný návod a to dodržiavať v priebehu minimálne 3 mesiacoch princípy zdravého stravovania. Zdravé stravovanie upraví nevyváženosť organizmu, stavy po hormonálnych zmenách po tehotenstve a je taktiež žiadané pre kojacu maminku.

Aj ja som po mojom poslednom tehotenstve nabrala vyše polovicu mojej bežnej váhy. Rozhodla som sa preto čo najrýchlejšie dostať na pôvodnú váhu. Spravila som to takým spôsobom, aby som mohla naďalej kojiť syna a poskytnúť mu čo najviac živín.

Tieto princípy som si hravo osvojila. Sú jednoduché a pri ich dodržiavaní dosiahnete želaný výsledok:

1. Jedzte len potraviny vypestované u nás. Najzdravšia je zelenina a ovocie z nášho regiónu. Náš organizmus je na ňu stavaný a zvyknutý. Vedeli ste, že zelená paprika obsahuje viac vitamínu C ako citrón? Aj obyčajné jablko obsahuje všetko zdravé čo má. Napríklad šupka obsahuje vlákninu na správne trávenie.

2. Konzumuj ovocie a zeleninu, ktorá práve zreje. Príklad v júni u nás zrejú jahody, tak ich konzumuj v tomto období. Ak na ne budeš mať chuť neskôr, tak si ich jednoducho zamraz na zimu.

3. Úplne vyraď z jedálnička pečivo. Najprv pečivo z droždia a používaj len celozrnné. Postupom času si odvykneš úplne.

4. Zaraď do stravovania doplnky výživy. Napomôžu tráveniu, vyrovnajú pH a zrýchlia metabolizmus. S týmito doplnkami výživy som mala dobrú skúsenosť: Alkalio, zelený jačmeňchlorella. Tu si vieš prečítať viac o spôsobe ako odkysliť organizmus

5. Vyraď z kuchyne všetky rafinované, umelé, modifikované potraviny a polotovary.

6. V lete si daj denne aspoň raz surovú zeleninu. V zime dusenú koreňovú zeleninu.

7. Zníž konzumáciu kávy. Radšej ju nahraď detoxikačným čajom.

8. V lete si daj čisto ovocné dni, melónový, čerešňový, jahodový, jablkový. Ďalší deň jedz plnohodnotne.

Dajte nám vedieť čo si myslíte